top of page
  • תמונת הסופר/תARTE

עיצוב משרד ביתי – איך עושים את זה נכון?

המגמה של עבודה מהבית החלה עוד לפני שנת 2020 בארגונים וחברות שונות. התקשורת הדיגיטלית והטכנולוגיה התפתחו מאוד והובילו לשאלה: האם באמת נחוץ לעבוד יחד במשרד על מנת להיות יעילים בעבודה, או שניתן גם אחרת.

בעקבות הסגרים שנכפו עלינו עקב משבר הקורונה, חברות רבות נוספות נאלצו לאפשר לעובדים שלהן עבודה מרחוק מהבית והבינו שרבים מהעובדים לא בהכרח צריכים להיות נוכחים במשרד או בחברת עמיתים כדי לבצע את העבודה, וניתן להסתדר גם באופן כזה של עבודה מרחוק ממשרד ביתי. ארגונים רבים אף גילו שישנם עובדים רבים שתפוקת העבודה שלהם יעילה בהרבה מאשר בהימצאותם במשרדי החברה, ובנוסף, נהינו אותם ארגונים מהעלויות שנחסכו להן בעקבות שהות העובדים בביתם. אי לכך, בעקבות הקורונה מסתמנת מגמה חדשה של העסקת יותר עובדים בעבודה מרחוק ממשרד ביתי.



האם גם אתם נדרשים כעת לעבוד ממשרד ביתי? האם גם אתם נדרשים עכשיו למצוא פינת עבודה בבית? הכנו עבורכם 7 טיפים מעולים שיעזרו לכם בתהליך עיצוב משרד ביתי קטן או גדול, כי אם כבר עובדים מהבית – אז לפחות עם אנרגיות מעולות ובסטייל! מוכנים?



7 טיפים לעיצוב משרד ביתי:


1. מיקומו של המשרד הביתי


כיוון שאתם אמורים לעבוד שעות רבות במשרד הביתי, נדבו חדר פנוי (כן, גם על חשבון חדר האורחים שמשמש אתכם לעיתים רחוקות) או לפחות פינה מספיק גדולה שניתן לנצל מתוך חלל הבית עבור המשרד הביתי. חשוב מאוד שתמצאו מקום כמה שיותר גדול ונוח, שיהיה פרקטי מבחינת התנועה שלכם וצרכי העבודה, פינת עבודה שתהיה שקטה ככל האפשר כדי למנוע מכם הסחות דעת בשעות העבודה. אם אתם אמורים גם לקבל לקוחות במקום, קחו גם את זה בחשבון.


2. סגנון עיצובי


הסגנון העיצובי של עיצוב משרד ביתי צריך להתכתב עם שאר עיצוב הבית או לפחות עם עיצוב החלל בו הוא נמצא בקרבתו. כשתבחרו ריהוט למשרד, הדפסים למשרד ואביזרים שונים אחרים, התחשבו והתמקדו בסגנון העיצובי בו בחרתם. האם עיצוב הבית שלכם הוא סגנון נורדי? סגנון בוהמי או סגנון מודרני? אל תתפתו לעצב משרד ביתי בסגנון אחר שאינו קשור לסגנון העיצובי של ביתכם.


3. פלטת צבעים

בחירת פלטת צבעים היא בין הדברים הראשונים שעושים כשניגשים לעיצוב חלל. חישבו אילו צבעים יעשו לכם טוב, אתם זקוקים לצבעים שייתנו לכם אנרגיה טובה בזמן העבודה שלכם. חישבו אילו צבעים ישפיעו הכי טוב על מצב הרוח והתפקוד שלכם בזמן העבודה. עבור אנשים מסוימים אלו יהיו צבעים חמים כמו כתום וחמרה, אחרים זקוקים לגוונים מרגיעים כמו ירוק בוטני או גוונים בהירים ופסטליים, ואחרים יבחרו את המראה התעשייתי של הצבע השחור. תנו ביטוי לפלטת הצבעים שבחרתם בהדפסי קיר, בצבע קירות ובשאר פריטי עיצוב שעלותם אינם גבוהה מאוד, כך שברגע שתרצו להחליף או לשנות תוכלו להרגיש בנוח לעשות זאת.



4. ניראות המשרד הביתי


ניראות המשרד הביתי שלכם חשובה עד מאוד, כיוון ששם תבלו את מרבית היום. ואם לקוחות או אנשים חשובים אחרים גם עתידים להיפגש איתכם במשרד הביתי, אז לניראות פינת העבודה שלכם יש חשיבות רבה עוד יותר. בנוסף, היום עניין פגישות האונליין ב"זום" ודומיו נהיה מאוד פופולרי ונחוץ, כך שאם לקוחות או אחרים לא מגיעים אליכם באופן פיזי, הם יגיעו באופן וירטואלי. אי לכך, בעקבות פגישות האונליין ישנה חשיבות רבה גם לעיצוב הקיר האחורי של פינת העבודה ולא רק לעיצוב הקיר הקדמי. בבואכם לתהליך עיצוב משרד ביתי חישבו מה הייתם רוצים שהמשרד הביתי שלכם ישדר. האם אתם מעוניינים בעיצוב משרד יוקרתי ורשמי? עיצוב משרד מודרני? עיצוב משרד יצירתי? עיצוב תעשייתי?



לאמנות קיר יש ערך נכבד בעיצוב פינת עבודה ולעיתים בחירת אמנות הקיר אינה כה פשוטה. לכן פעמים רבות ישנה עדיפות לעשות את בחירת אמנות הקיר כבר בתחילת תהליך עיצוב המשרד כדי להיות פחות מוגבלים בבחירת אמנות הקיר. ייחדו מקום גדול על הקיר שממולכם או לצידכם עבור תמונות קיר למשרד שיעשו לכם טוב, אבל טוב מאוד! שהרי בסופו של דבר את תמונות הקיר למשרד אתם הולכים לראות ברוב שעות היממה.. זה יכול להיות הדפס ענק אחד או סט הדפסים בגדלים שונים.

המלצה שלנו: תעדיפו רכישת הדפסים למשרד ופחות אמנות גלריה שהיא יקרה באין ערוך, כדי שכשתרצו לעשות שינוי בעיצוב המשרד הביתי, תרגישו בנוח להחליף להדפסי קיר חדשים.

אצלינו באתר תמצאו מגוון רחב של תמונות למשרד שיתאימו גם למשרד הביתי שלכם. אני רוצה לראות את קולקציית ההדפסים למשרד



תדאגו ליצור קיר / סביבה יפה גם מאחורי הגב שלכם ולא רק מלפנים בגלל האמור לעיל. לדוגמא: תמונה גדולה לקיר (או שתיים) שממולכם או לצידכם, ומאחור 3-5 תמונות בגדלים שונים מפוזרות על שידה או כמה מדפים פתוחים שישמשו לכם גם כמקום אחסון לניירת וחפצים נחוצים, או להיפך: סט תמונות לחדר עבודה בגדלים שונים בתפזורת על הקיר ותמונה גדולה לקיר שמעל השידה או אפילו מונחת עליה וכד'.


אז איך לבחור תמונות למשרד?


תמונות למשרד ביתי צריכות להתאים לסגנון העיצובי של הבית שלכם, לפלטת הצבעים שבחרתם ולמה שהחלטתם שאתם רוצים לשדר ללקוחות שלכם, אבל לא פחות חשוב: אתם צריכים לאהוב את ההדפסים למשרד שלכם, כי בכל זאת אתם תשהו בפינת העבודה מספיק זמן וחשוב שתרגישו בו בטוב כי בסופו של דבר אתם רוצים להצליח להניב תפוקת עבודה גם מתוך המשרד הביתי.. אז חפשו תמנונות למשרד שיענו על כל הקריטריונים הנ"ל ואל תשכחו לפני כן למדוד את מידות החלל אותו ייחדתם לתמונות קיר למשרד ולהתחשב בכך. תוכלו להיעזר במדריך המידות המפורט שבאתר.



5. ריהוט למשרד ביתי


הריהוט שתרכשו למשרד הביתי צריך לשרת אתכם ולא להיפך. כשתבחרו שולחן, כיסא/ות, מגירות וכד' קחו בחשבון את זרימת העבודה שלכם. בדקו מראש אילו מידות ריהוט אתם צריכים כדי שאלו לא יתפסו מקום יתר על המידה ויעמיסו על סביבת העבודה. זכרו כמובן לבחור ריהוט שיהיה תואם לסגנון העיצובי שבחרתם. והמלצה שלנו: כיוון שהריהוט הוא הדבר היקר יותר בעיצוב משרד ביתי, בחרו ריהוט בצבעים ניטרליים שיתאימו גם בזמנים שתרצו לשנות קצת את עיצוב המשרד, ולצבעים שבחרתם תתנו ביטוי בתמונות הקיר ובאקססוריז.


6. פתרונות אחסון


חפשו פתרונות אחסון יפים שתואמים את הסגנון העיצובי של המשרד הביתי אך מינימליסטיים ככל האפשר. חשבו אילו פריטים אתם באמת צריכים בהישג יד, מה באמת ישמש אתכם בעבודה השוטפת ביום יום ולא יעמיסו או יכבידו על סביבת העבודה שלכם. לא, אל תכניסו למשרד הביתי שלכם את כל מסמכי הארכיון וקלסרים מהעבר. מצאו להם מקום טוב אחר. הכניסו למשרד הביתי רק מה שמשמש אתכם ביום יום ויעשה לכם טוב בזמן העבודה הממושך. כמו כן דאגו שלכל דף או כלי כתיבה יהיה מקום ייעודי עבורו על מנת למנוע בלגן מיותר וכך תוכלו לשמור על מקום מסודר באופן קבוע.


7. פריטי נוי


פנקו את המשרד הביתי שלכם בפריטי נוי יפים שיתנו לכם תחושה ואוירה נעימה. הניחו על מדף או מגש כמה נרות ריחניים בגדלים שונים או מפיץ ריח טוב וכמובן גם עציץ או שניים (אמיתיים כמובן..) תמיד יעשו טוב בעיניים וישפיעו על האוירה הטובה שלכם במשרד הביתי. אך גם כאן זכרו שבסופו של דבר המטרה היא פינת עבודה יעילה ונוחה אז אל תתפסו הרבה מקום עם אביזרים שאינם חיוניים.


אז קדימה לעבודה! עדיין מתקשים לבחור תמונות למשרד הביתי שלכם? שילחו לנו תמונה ברורה של המשרד הביתי שלכם למייל arteilprints@gmail.com ונחזור אליכם עם המלצות לתמונות מתאימות.


1,003 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page